k výchove a vzdelávaniu žiakov s vývinovými poruchami učenia v základných a stredných školách |
|
|
Metodické pokyny k výchove a vzdelávaniu žiakov s vývinovými poruchami učenia v základných a stredných školách schválené Ministerstvom školstva Slovenskej republiky dňa 31. augusta 2004 s platnosťou od 2. septembra 2004 Cieľom metodických pokynov je usmerniť výchovu a vzdelávanie žiakov s vývinovými poruchami učenia v základných a stredných školách na základe príslušných právnych predpisov platných v čase jeho vydania. Každá zmena v predpisoch vyššej právnej sily ako je metodický pokyn mení aj časť pokynu, ktorá sa k príslušnej legislatívnej zmene vzťahuje. Čl. 1 Vymedzenie pojmov. (1) Žiak so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami V zmysle § 3 ods.2 zákona č. 29/1984 Zb. o sústave základných a stredných škôl (školský zákon) v znení neskorších predpisov „je žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ďalej len ŠVVP) žiak s mentálnym, telesným, sluchovým alebo zrakovým postihnutím, žiak zdravotne oslabený a chorý, žiak s narušenou komunikačnou schopnosťou, žiak s autizmom, žiak s vývinovými poruchami učenia alebo správania, žiak s ťažkým mentálnym postihnutím umiestnený v domove sociálnych služieb, žiak s poruchami psychického alebo sociálneho vývinu“. ďalej pokračovanie č. CD-2004-12003/23597-1:095
|
Aktualizované: 06.05.2007 |